Monday, February 27, 2006

Plogpinnar

Ni har sett dom. Orange-röda med reflex på. Kanske 2 meter höga och, trodde jag, är placerade så att dom visar var vägkanten är. Plogpinnar ja. Placerade mitt i diket så att om man med en ynka millimeter träffar den icke plogade delen av vägen raskt kanar ner i diket. Toppen! Detta hände i morse på väg från landet på den något öde skogsvägen. Vacker morgon, strålande sol och perfekt före. Plötsligt möter vi en ENORM sopbil som med berått mod pressar ut mig mot kanten av vägen och vips glider vi ner i diket! Den där plogpinnen var inte mycket att ha som referens för var vägen tar slut! Men tacka vet jag ett inte lika stressigt (eller mer rätt; stress existerar inte) Sörmland för där stannar sopbilen, backar tillbaka till oss och säger att nu drar vi upp er! Sopkillen var van vid detta senario, det märktes. Vips så var vi uppe och sen vinkade vi och tackade och sen loggade jag in och började stressa.